INFORMATIA NATIONALISTULUI
traducerea postarii din 4 mai 2012 scrisa de Pat
„Zi de studiu” cu tema
„Re-Informarea ” (sau )in data
de 25 octombrie 2008 , organizată de
către Fundaţia Polémia la care au fost
prezentate comunicarile si concluziile
lui Jean-Yves Le Gallou .
Numele acestei comunicari ma duce cu gandul la un dublu memento istoric :
Numele acestei comunicari ma duce cu gandul la un dublu memento istoric :
Mai intai evocarea lui Antonio Gramsci un intelectual al
partidului comunist italian din
anii 1920, cunoscut pentru lucrarea
sa "Scrieri din închisoare", in care se intreaba de ce nu incepe revoluţia mondiala anunţata de Marx si de ce
continua sa se mentina instituţiile capitaliste . Pentru Gramsci supremaţia burgheziei poate fi explicata prin
forta acesteia si in mod special prin consimtamantul proletariatului privind "hegemonia culturala" a ei. Potrivit
lui Gramsci pentru ca o oligarhie dominanta sa-si impuna directia si punctul de vedere intr-o societate este nevoie ca
valorile si viziunea ei asupra
lumii sa prevaleze .
Aceasta conceptie metapolitica a fost reluata în anii 1965/1985, de catre curentul Noua Dreapta pentru care lupta de idei a prevalat în
bătălia politică . "Le Figaro Magazine" pe timpul lui
Louis Pauwels a fost vârful de lance al acestei strategii
mass-media, pana cand a fost "normalizata"
de puterea publicitatii care a
transformat-o intr-un produs de o
tristete banala .
Mi s-a parut interesant sa proiectez aceasta privire metapolitica asupra situatiei actuale şi sa examinez diferitele mijloace pe care noile tehnologii le pot oferi în lupta împotriva ideologiei dominante .
Cu aceasta ocazie am dezvoltat douasprezece idei principale pentru informarea corecta a populatiei folosind tehologia actuala ( granscism tehnologic)
Mi s-a parut interesant sa proiectez aceasta privire metapolitica asupra situatiei actuale şi sa examinez diferitele mijloace pe care noile tehnologii le pot oferi în lupta împotriva ideologiei dominante .
Cu aceasta ocazie am dezvoltat douasprezece idei principale pentru informarea corecta a populatiei folosind tehologia actuala ( granscism tehnologic)
Prima teză:
In zilele noastre , instrumentele
folosite pentru influenţarea opiniei publice nu
au fost niciodată atât de puternice.
În primul rând, pentru că timpul
petrecut la televizor, în Franţa de astăzi reprezintă aproape 20% din stare de
veghe a compatrioţilor noştri ( 40% din timp la muncă şi transport) şi pentru că
producătorii de televiziune se servesc de informatii pentru a transmite opiniile lor si de divertisment pentru a promova valorile lor ( sau
anti-valori) .
Apoi, pentru ca sumele cheltuite pentru comunicare şi publicitate nu au fost
niciodată mai importante reprezentand în
prezent cateva procente din produsul intern brut (PIB). Publicitatea şi
comunicarea nu promoveaza numai produse comerciale sau politice ci vehiculeaza de asemenea, imagini şi valori. Televiziunea,
publicitatea şi comunicarea sunt foarte eficiente in influentarea opiniei publice intrucat
actioneaza mai ales prin intermediul emotiei decat prin cel al ratiunii .
Si in cele din urmă, pentru a completa dispozitivul „totalitarismului soft” şcoala si firmele ( companiile) sunt si ele mobilizate în serviciul conformismului dominant..
Si in cele din urmă, pentru a completa dispozitivul „totalitarismului soft” şcoala si firmele ( companiile) sunt si ele mobilizate în serviciul conformismului dominant..
Teza a doua:
Aceste mijloace de influenţă au fost folosite
de către elitele dominante pentru a impune o ideologie a rupturii cu traditiile
trecutului . La inceputul secolului al XX-lea, autori importanti s-au preocupat de revolta maselor (Ortega y
Gasset). In ultimii 40 de ani asistam la revolutia elitelor . Pentru Christopher Lasch
este vorba de elitele economice, mediatice si politice care impun ideologia
rupturii cu trecutul.
Pentru Polémia, "tirania mass-media", impune ideologia dominata prin careul celor patru principii care intemniteaza si anume :
Pentru Polémia, "tirania mass-media", impune ideologia dominata prin careul celor patru principii care intemniteaza si anume :
1.beneficiile globalizării
2 ruptura de traditii
3.stânga prezentata ca avand o filozofie de viata mai bună decât dreapta
4.anti-rasism şi culpabilizarea popoarelor
2 ruptura de traditii
3.stânga prezentata ca avand o filozofie de viata mai bună decât dreapta
4.anti-rasism şi culpabilizarea popoarelor
Teza a treia :
Ideologia corectitudinii politice nu este numai dominantă , ci a devenit
de asemenea si ideologie unică .
Se spune ca „ cea mai mare viclenie al diavolului este aceea de a pretinde că nu există". Forta ideologiei corectitudinii politice este ca a impus ideea că dezbaterile ideologice sunt depăşite. Dar, aşa cum a observat intr-o maniera fina Dominique Venner in « Le Siècle de 14 », noi nu trăim într-o societate a-ideologică, ci într-o societate saturata de ideologie si anume de o ideologie unică.
Din aceasta cauza nu mai exista dezbatere ideologica în mass-media . Aceasta exprima numai opiniile celor care respecta canoanele ideologiei unice.
Începând din anul 1968, în decursul a patruzeci de ani, pe fondul unei represiuni judiciare si a banarii intelectuale, politice sau mediatice , libertatea de opinie si diversitatea de exprimare n-au incetat sa fie să fie reduse.
Se spune ca „ cea mai mare viclenie al diavolului este aceea de a pretinde că nu există". Forta ideologiei corectitudinii politice este ca a impus ideea că dezbaterile ideologice sunt depăşite. Dar, aşa cum a observat intr-o maniera fina Dominique Venner in « Le Siècle de 14 », noi nu trăim într-o societate a-ideologică, ci într-o societate saturata de ideologie si anume de o ideologie unică.
Din aceasta cauza nu mai exista dezbatere ideologica în mass-media . Aceasta exprima numai opiniile celor care respecta canoanele ideologiei unice.
Începând din anul 1968, în decursul a patruzeci de ani, pe fondul unei represiuni judiciare si a banarii intelectuale, politice sau mediatice , libertatea de opinie si diversitatea de exprimare n-au incetat sa fie să fie reduse.
Teza a patra.
Apariţia şi dezvoltarea Internetul schimbă datele
jocului în lupta de idei.
"Revolutia elitelor" a fost impusa oamenilor prin intermediul mass-mediei centrale : televiziuni, radiouri şi ziare importante. Modul lor de funcţionare este vertical : informaţia pleaca de la un emiţător şi coboara catre un receptor .
Internetul inverseaza raportul de forte dintre dintre centru şi periferie. In Internet toata lumea este in mod alternativ atât receptor cat şi transmiţător.
Monopolul presei este astfel spart . Jean-Paul Cluzel, presedinte la Radio France, este dezamăgit în "Les Echos", din 14 octombrie 2008 : "Pe siturile de Internet , internautii ,în special tineri, gasesc informaţiile brute pe care le consideră mai obiective şi mai corecte decat cele furnizate in mas media centrala .”
"Revolutia elitelor" a fost impusa oamenilor prin intermediul mass-mediei centrale : televiziuni, radiouri şi ziare importante. Modul lor de funcţionare este vertical : informaţia pleaca de la un emiţător şi coboara catre un receptor .
Internetul inverseaza raportul de forte dintre dintre centru şi periferie. In Internet toata lumea este in mod alternativ atât receptor cat şi transmiţător.
Monopolul presei este astfel spart . Jean-Paul Cluzel, presedinte la Radio France, este dezamăgit în "Les Echos", din 14 octombrie 2008 : "Pe siturile de Internet , internautii ,în special tineri, gasesc informaţiile brute pe care le consideră mai obiective şi mai corecte decat cele furnizate in mas media centrala .”
Mai multe caracteristici ale
Internetului contribuie la spargerea monopolului ideologiei unice difuzate de
hiperclasa mondială :
- În primul rând, Internetul permite extinderea conversatiei private care, prin natura sa este mai libera decât vorbitul in public ; folosirea pseudonimelor chiar întăreste această atitudine iar tabuurile impuse in viata de zi cu zi sunt mai puţine sau chiar deloc in Internet.
- Apoi, Internetul permite propagarea virala de mesaje , propagare ce poate fi extrem de rapida si care adesea poate contrazice mass media centrala care a furnizat initial informatii oculte.
- În cele din urmă, motoarele de căutare nu au ( încă ) conştiinţa politica, ele sunt neutre : un fapt sau o analiza nonconforma are o buna speranţă de viaţă şi de dezvoltare pe Internet.
- În primul rând, Internetul permite extinderea conversatiei private care, prin natura sa este mai libera decât vorbitul in public ; folosirea pseudonimelor chiar întăreste această atitudine iar tabuurile impuse in viata de zi cu zi sunt mai puţine sau chiar deloc in Internet.
- Apoi, Internetul permite propagarea virala de mesaje , propagare ce poate fi extrem de rapida si care adesea poate contrazice mass media centrala care a furnizat initial informatii oculte.
- În cele din urmă, motoarele de căutare nu au ( încă ) conştiinţa politica, ele sunt neutre : un fapt sau o analiza nonconforma are o buna speranţă de viaţă şi de dezvoltare pe Internet.
Teza a cincea
Internetul este un instrument pentru
mobilizarea majoritatii tăcute împotriva
elitelor, Este o ustensila incomparabila a democraţiei directe .
Utilizarea si consecinţele politice ale Internetului merită să fie analizate intr-o maniera profunda , în special cu privire la experienţele străine, dar timpul nu mi-a permis să efectuez acest studiu.
În ceea ce priveşte experienţa franceză, trei lecţii pot fi totusi retinute ca ipoteze provizorii :
- În alegerile prezidenţiale sau parlamentare, jocul de imagine (al oamenilor sau al formatiunilor politice), impus de către mass-media centrala ramane determinant .
- Într-un referendum, ansamblul luarilor de poziţie politice, patronale , sindicale intelectuale şi culturale exprimate în mass-media pot fi invinse prin breşa unei opinii divergente, transmisă pe internet . Este ceea ce s-a întâmplat 29 mai 2005, la referendumul asupra Constituţiei Europene ( respins de populatia Frantei)
- În acţiunile locale, Internet-ul poate face sa izbucneasca contradictia intre asa zisa "revolutie a elitelor" favorabila rupturilor de trecut şi dezrădăcinarii şi opinia majoritara care in general nu doreste acest lucru. Aceasta poate servi pentru a impinge catre refuz o subventie catre un grup de "rap" sau pentru condamnarea unei atitudini prea indulgente privind stabilirea unei tabăre ilegale de nomazi : astfel decidentul nu primeşte numai instrucţiuni –tacite sau explicite de la pretinsa "autoritate morala" – ci, este supus de asemenea presiunii venite din sens contrar a majoritatii tacute de pe internet .
Aceasta este unul dintre marile merite ale mişcarii „ Identitarilor” care au teoretizat, si au pus si in practica această abordare.
Utilizarea si consecinţele politice ale Internetului merită să fie analizate intr-o maniera profunda , în special cu privire la experienţele străine, dar timpul nu mi-a permis să efectuez acest studiu.
În ceea ce priveşte experienţa franceză, trei lecţii pot fi totusi retinute ca ipoteze provizorii :
- În alegerile prezidenţiale sau parlamentare, jocul de imagine (al oamenilor sau al formatiunilor politice), impus de către mass-media centrala ramane determinant .
- Într-un referendum, ansamblul luarilor de poziţie politice, patronale , sindicale intelectuale şi culturale exprimate în mass-media pot fi invinse prin breşa unei opinii divergente, transmisă pe internet . Este ceea ce s-a întâmplat 29 mai 2005, la referendumul asupra Constituţiei Europene ( respins de populatia Frantei)
- În acţiunile locale, Internet-ul poate face sa izbucneasca contradictia intre asa zisa "revolutie a elitelor" favorabila rupturilor de trecut şi dezrădăcinarii şi opinia majoritara care in general nu doreste acest lucru. Aceasta poate servi pentru a impinge catre refuz o subventie catre un grup de "rap" sau pentru condamnarea unei atitudini prea indulgente privind stabilirea unei tabăre ilegale de nomazi : astfel decidentul nu primeşte numai instrucţiuni –tacite sau explicite de la pretinsa "autoritate morala" – ci, este supus de asemenea presiunii venite din sens contrar a majoritatii tacute de pe internet .
Aceasta este unul dintre marile merite ale mişcarii „ Identitarilor” care au teoretizat, si au pus si in practica această abordare.
Teza a şasea
Internetul este un mijloc de a ne elibera de tirania mediatica si de a construi reflexia sa intr-o maniera independenta.
Ideologia unica nu se impune numai prin presiunea omniprezenta asupra spiritelor. Ea se impune si prin eliminarea pur si simplu a concurentei : în mass-media centrală, gândurile (şi acţiunile) dizidente sunt tratate fie prin tăcere fie prin demonizare , dilema pentru non-conformisti fiind urmatoarea : sa nu existe mediatic sau sa ajunga in media audiovizuala ca un „agent al răului" si eventual in cele din urmă sa se pocaiasca.
Acest fenomen este chiar mai pervers decat structura de reprezentare şi de acţiune a dizidenţei fiind obligata să aleagă între „curaţarea” exprimarii (ceea ce va face subiectul neinteresant ) şi provocare (care da o viziune caricaturala oamenilor şi ideilor,în special atunci când este nevoie sa se repete ).
Internetul permite constructia reprezentarii pornind de la gândirea şi acţiunea dizidentilor , in alt mod decat în strictă dependenta de mass-media centrala. Internetul face posibil un demers intelectual independent de presiunea mediatica
Ideologia unica nu se impune numai prin presiunea omniprezenta asupra spiritelor. Ea se impune si prin eliminarea pur si simplu a concurentei : în mass-media centrală, gândurile (şi acţiunile) dizidente sunt tratate fie prin tăcere fie prin demonizare , dilema pentru non-conformisti fiind urmatoarea : sa nu existe mediatic sau sa ajunga in media audiovizuala ca un „agent al răului" si eventual in cele din urmă sa se pocaiasca.
Acest fenomen este chiar mai pervers decat structura de reprezentare şi de acţiune a dizidenţei fiind obligata să aleagă între „curaţarea” exprimarii (ceea ce va face subiectul neinteresant ) şi provocare (care da o viziune caricaturala oamenilor şi ideilor,în special atunci când este nevoie sa se repete ).
Internetul permite constructia reprezentarii pornind de la gândirea şi acţiunea dizidentilor , in alt mod decat în strictă dependenta de mass-media centrala. Internetul face posibil un demers intelectual independent de presiunea mediatica
Teza a şaptea
Internetul este o modalitate de
a tulbura linistea mass-mediei centrale şi de a-i reda gustul acţiunii.
Adversarii ideologiei unice sunt uneori demobilizati. Se intreaba : de ce sa reflectam sau să acţionam pentru ceva necunoscut de nimeni ? La ce serveste sa produci un text daca nu e publicat ? La ce serveste sa conduci o operaţiune, daca nu este comparata cu ceva asemanator ?
Internetul tulbura tăcerea mass-mediei centrale : autorul unui text devine propriul sau editor organizatorul unei acţiuni devine propriul sau narator şi dacă ceea ce s-a spus sau s-a făcut o merita, difuzarea va fi larg asigurata prin răspândirea virala.
Desigur, acest lucru se va intampla mai degraba pe reţelele locale decat pe cele naţionale sau globale. Dar exista o multitudine de retele mici care valoreaza mai mult decat o mare inactiune !
Pe victoriile mici, se pot construi şi structura reţelele ce vor fi disponibile pentru alte bătălii.
Adversarii ideologiei unice sunt uneori demobilizati. Se intreaba : de ce sa reflectam sau să acţionam pentru ceva necunoscut de nimeni ? La ce serveste sa produci un text daca nu e publicat ? La ce serveste sa conduci o operaţiune, daca nu este comparata cu ceva asemanator ?
Internetul tulbura tăcerea mass-mediei centrale : autorul unui text devine propriul sau editor organizatorul unei acţiuni devine propriul sau narator şi dacă ceea ce s-a spus sau s-a făcut o merita, difuzarea va fi larg asigurata prin răspândirea virala.
Desigur, acest lucru se va intampla mai degraba pe reţelele locale decat pe cele naţionale sau globale. Dar exista o multitudine de retele mici care valoreaza mai mult decat o mare inactiune !
Pe victoriile mici, se pot construi şi structura reţelele ce vor fi disponibile pentru alte bătălii.
Teza a opta:
Internetul este o modalitate de a
lupta impotriva demonizarii :
Aş dori să evoc aici cu prudenţă un subiect despre care stiu puţin şi pe
care va trebui sa-l mai aprofundez : web
2.0, reţelele sociale, cum ar fi "Facebook".
Este uşor de discernut limitele şi / sau dezavantaje acestor tipuri de retele :
- permite accesul tuturor la mediatizarea vietii private a personalitatilor din lumea spectacolului, politicii,sportului http://fr.wikipedia.org/wiki/Peoplisation . Folosind mijloace asemanatoare de promovare sunt sanse mari sa rezulte o mediatizare de bază cu mult mai sănătoasa decât cea realizata de mass media elitelor decadente.
Este uşor de discernut limitele şi / sau dezavantaje acestor tipuri de retele :
- permite accesul tuturor la mediatizarea vietii private a personalitatilor din lumea spectacolului, politicii,sportului http://fr.wikipedia.org/wiki/Peoplisation . Folosind mijloace asemanatoare de promovare sunt sanse mari sa rezulte o mediatizare de bază cu mult mai sănătoasa decât cea realizata de mass media elitelor decadente.
-permite o mare vizibilitate şi deci o mare
trasabilitate a vietii participanţilor cu scopul iesirii lor de anonimat . In acelasi timp web 2.0
deschide accesul profilurilor
locale intelectuale sau profesionale,
care pot fi usor antrenate (şi, prin
urmare, eventual mobilizate ) prin intermediul e-mailului.
Orice medalie isi are reversul său : pot exista persoane incluse într-o reţea socială care comunica anumite preferinţele personale divergente de ale celorlalti . In acest caz riscul demonizare este cel mai mic , deoarece ideile dizidente (sau acţiunile ) sunt încorporate într-o persoană , fiind mai greu de demonizat vecinul apropiat decat cel îndepărtat.
Inradacinarea locala a fost întotdeauna o modalitate de a limita "demonizarea". Acest lucru este adevărat atat în lumea virtuală a internetului cat şi în viaţa reală.
Orice medalie isi are reversul său : pot exista persoane incluse într-o reţea socială care comunica anumite preferinţele personale divergente de ale celorlalti . In acest caz riscul demonizare este cel mai mic , deoarece ideile dizidente (sau acţiunile ) sunt încorporate într-o persoană , fiind mai greu de demonizat vecinul apropiat decat cel îndepărtat.
Inradacinarea locala a fost întotdeauna o modalitate de a limita "demonizarea". Acest lucru este adevărat atat în lumea virtuală a internetului cat şi în viaţa reală.
Teza a noua:
Creşterea conţinutului
disponibil pe internet, prin mobilizarea participarii tuturor generaţiilor şi postarea cu precadere a studiilo , a articolelor critice , de
analiza a diferitelor subiecte.
Prezenţa şi modurile de exprimare pe internet variază in mod natural în funcţie de vârstă.Toate generatiile sunt susceptibile sa fie mobilizate de activismul cibernetic.
Există, de asemenea, un mesaj ce trebuie transmis oamenilor care se ocupa cu scrisul traditional : Internetul nu este un concurentul , ci complementul cartii sau al revistei. Editarea clasica isi păstrează locul său pentru ca este mult mai confortabila la lecturat si mai potrivita textelor lungi ,considerandu-se adesea ca le valorizeaza mai bine . În starea actuală de lucruri, internetul nu este destinat să înlocuiască eseul sau articolul de fond in forma tiparita.Este regretabil faptul că multe texte interesante, importante sau fundamentale, nu sunt inca disponibile pe Internet. Argumentele malthusiene – „sa protejam vânzările platite” - utilizate în mod obişnuit împotriva postarii pe internet nu sunt admisibile :
- in primul rând, pentru că in materie de eseuri şi critică de idei nu există modele economice , pur comerciale care sa fie viabile ;
- pentru că vizibilitatea pe Internet permite adesea accesul la clienţi noi care platesc informatiile de care au nevoie.
- deoarece punerea la dispozitie a unui text pe Internet îi permite acestuia să-si găsească o viaţă nouă , precum si o distribuţie noua ;
- in cele din urmă, pentru că postarea pe internet de texte suplimentare creşte volumul de conţinut al siturilor precum si numarul referintelor la ele pentru accesarea acestor texte..
Dupa cum se vede , in lupta de idei exista acum un câmp de expansiune in care merita sa se investeasca : postarea pe internat a textelor care se gasesc doar in forma tiparita in vederea difuzarii lor digitale
Prezenţa şi modurile de exprimare pe internet variază in mod natural în funcţie de vârstă.Toate generatiile sunt susceptibile sa fie mobilizate de activismul cibernetic.
Există, de asemenea, un mesaj ce trebuie transmis oamenilor care se ocupa cu scrisul traditional : Internetul nu este un concurentul , ci complementul cartii sau al revistei. Editarea clasica isi păstrează locul său pentru ca este mult mai confortabila la lecturat si mai potrivita textelor lungi ,considerandu-se adesea ca le valorizeaza mai bine . În starea actuală de lucruri, internetul nu este destinat să înlocuiască eseul sau articolul de fond in forma tiparita.Este regretabil faptul că multe texte interesante, importante sau fundamentale, nu sunt inca disponibile pe Internet. Argumentele malthusiene – „sa protejam vânzările platite” - utilizate în mod obişnuit împotriva postarii pe internet nu sunt admisibile :
- in primul rând, pentru că in materie de eseuri şi critică de idei nu există modele economice , pur comerciale care sa fie viabile ;
- pentru că vizibilitatea pe Internet permite adesea accesul la clienţi noi care platesc informatiile de care au nevoie.
- deoarece punerea la dispozitie a unui text pe Internet îi permite acestuia să-si găsească o viaţă nouă , precum si o distribuţie noua ;
- in cele din urmă, pentru că postarea pe internet de texte suplimentare creşte volumul de conţinut al siturilor precum si numarul referintelor la ele pentru accesarea acestor texte..
Dupa cum se vede , in lupta de idei exista acum un câmp de expansiune in care merita sa se investeasca : postarea pe internat a textelor care se gasesc doar in forma tiparita in vederea difuzarii lor digitale
Teza 10:
Furnizati informatii corecte
Spre deosebire de adevărurile religioase şi de cele ştiinţiintifice, in materie de informatie si de réinformatie exista doar adevaruri relative. În mod absolut nu exista informaţie bruta , fiind mereu inclinata catre un anumit "unghi".
În lupta de idei şi informaţii scopul nostru nu este de a impune punctul nostru de vedere ci, dorim pur si simplu ca acesta sa fie auzit. . In rezumat, dorim sa reintroducem pluralitatea într-o lume dominată de ideologia unică.Sunt posibile multe actiuni individuale in acest domeniu ,efectuate de la propriul computer : facand zilnic comentariile la articole aparute in ziarele importante sau completand enciclopedie colaborativă Wikipedia. Aceste operaţiuni trebuie facute cu inteligenţă şi nuanţă : nu inseamna sa inlocuim o opinie cu alta ci să reprezentam lucrurile in pluritatea lor sau sa reparam omisiunile.
Astfel, pe Wikipedia acţiunea cea mai utila nu este sa se schimbe ceea ce este deja expus purtand polemici nesfarsite privind subiecte controversate , ci operatiunea cea mai performanta este sa se faca cunoscuti autorii ignorati sau incomplet prezentati, teze, teorii , idei insuficient dezvoltate. Sunt atat de multe spatii goale ce trebui completate cu informatii !
În mod similar, este posibil să se "hrănească" site-ul de vânzare cărţi Amazon cu critici la recenziile de carte care apar recomandabile. Din nou, acest lucru trebuie să se desfăşoare într-un spirit de réinformare (a face cunoscute) şi nu de propaganda (impunand cu forta un asa-numit”adevăr”).
Spre deosebire de adevărurile religioase şi de cele ştiinţiintifice, in materie de informatie si de réinformatie exista doar adevaruri relative. În mod absolut nu exista informaţie bruta , fiind mereu inclinata catre un anumit "unghi".
În lupta de idei şi informaţii scopul nostru nu este de a impune punctul nostru de vedere ci, dorim pur si simplu ca acesta sa fie auzit. . In rezumat, dorim sa reintroducem pluralitatea într-o lume dominată de ideologia unică.Sunt posibile multe actiuni individuale in acest domeniu ,efectuate de la propriul computer : facand zilnic comentariile la articole aparute in ziarele importante sau completand enciclopedie colaborativă Wikipedia. Aceste operaţiuni trebuie facute cu inteligenţă şi nuanţă : nu inseamna sa inlocuim o opinie cu alta ci să reprezentam lucrurile in pluritatea lor sau sa reparam omisiunile.
Astfel, pe Wikipedia acţiunea cea mai utila nu este sa se schimbe ceea ce este deja expus purtand polemici nesfarsite privind subiecte controversate , ci operatiunea cea mai performanta este sa se faca cunoscuti autorii ignorati sau incomplet prezentati, teze, teorii , idei insuficient dezvoltate. Sunt atat de multe spatii goale ce trebui completate cu informatii !
În mod similar, este posibil să se "hrănească" site-ul de vânzare cărţi Amazon cu critici la recenziile de carte care apar recomandabile. Din nou, acest lucru trebuie să se desfăşoare într-un spirit de réinformare (a face cunoscute) şi nu de propaganda (impunand cu forta un asa-numit”adevăr”).
Teza a unsprezecea
Dezvoltarea sinergiilor explorarea posibilitatilor de realizare a unui site profesionist de
reinformare .
Arhitectura de Internetului se pretează la logica gratuitatii, voluntariatului si a cooperarii. Situ-rile sursa alimenteaza siturile majore care sunt ele însele retransmise de o multitudine de site-uri re-emiţătoare, de specialitate sau localizate.
Aceste site-uri trebuie să fie capabile să menţină legături complexe între ele, fără a fi afectate de temerile legate de demonizarea realizata prin contaminare; bineintes ca în acest domeniu nu este interzis un anumit grad de precauţie dar cu un caracter ocazional preferadu-se o naturalete decontractata si asumata unui exces de pudoare.
Arhitectura de Internetului se pretează la logica gratuitatii, voluntariatului si a cooperarii. Situ-rile sursa alimenteaza siturile majore care sunt ele însele retransmise de o multitudine de site-uri re-emiţătoare, de specialitate sau localizate.
Aceste site-uri trebuie să fie capabile să menţină legături complexe între ele, fără a fi afectate de temerile legate de demonizarea realizata prin contaminare; bineintes ca în acest domeniu nu este interzis un anumit grad de precauţie dar cu un caracter ocazional preferadu-se o naturalete decontractata si asumata unui exces de pudoare.
Nu ideologia dominantă va dicta relatiile
sau legaturile noastre digitale. Aici, tăria noastra morala trebuie să fie în
serviciul eficacitatii.
In bătălia de informaţii pe Internet, sustinatorii corectitudinii politice
avanseaza si ei pioni lor: reviste-info online etc.isi fac si ele aparitia.
Dar este posibil si pentru noi acest lucru ?
Pentru a face sa functioneze un adevarat jurnal generalist capabil sa acopere cu ştiri în mod regulat şi în serios actualitatea ar trebui cel putin o duzina de angajati permanent , deci de salariati.
Există un model de afaceri viabil pentru acest proiect , stiind că nu trebuie sa se bazeze nici pe abonamentul platit (nu este in spiritul internautilor ) nici pe publicitatea comercială tradiţională (privativa de libertate) si nici pe pietele de complezenta (nici de dorit si nici posibile ) ?
Ce resurse putem lua în considerare atunci ? Sponsorizări, donaţii şi abonamente voluntare, pe de o parte ; link-uri comerciale Google, pe de altă parte ; vânzările de produse (inclusiv cărţi) în cele din urmă.
Este posibil un echilibru economic şi comercial în aceste condiţii?
Nu ştiu, dar cred că întrebarea merita sa fie pusa si studiata. Şi propun sa avansam ideea unui fond de dezvoltare mass-media identitara sau un fond de dezvoltare a réinformarii.
Pentru a face sa functioneze un adevarat jurnal generalist capabil sa acopere cu ştiri în mod regulat şi în serios actualitatea ar trebui cel putin o duzina de angajati permanent , deci de salariati.
Există un model de afaceri viabil pentru acest proiect , stiind că nu trebuie sa se bazeze nici pe abonamentul platit (nu este in spiritul internautilor ) nici pe publicitatea comercială tradiţională (privativa de libertate) si nici pe pietele de complezenta (nici de dorit si nici posibile ) ?
Ce resurse putem lua în considerare atunci ? Sponsorizări, donaţii şi abonamente voluntare, pe de o parte ; link-uri comerciale Google, pe de altă parte ; vânzările de produse (inclusiv cărţi) în cele din urmă.
Este posibil un echilibru economic şi comercial în aceste condiţii?
Nu ştiu, dar cred că întrebarea merita sa fie pusa si studiata. Şi propun sa avansam ideea unui fond de dezvoltare mass-media identitara sau un fond de dezvoltare a réinformarii.
Teza a douăsprezecea:
Utilizarea dezvoltarii radioului digital.
Radio digital terestru va aparea curand. Chiar daca va antrea costuri suplimentare acesta oferă, în cele din urmă o tripla oportunitate a pentru ca réinformarea se poate realiza nu numai pentru vestile transmise la buletinului de stiri ci si pentru toate celelalte actiuni . Radioul digital este :
- oportunitatea extinderii acoperirii teritoriale a unui radio astfel incat poate ajunge sa fie ascultat de 80% din populaţie;
- posibilitatea ascultarii acestui radio in orice loc :masina, tren, metru datorita unui terminal portabil, de buzunar
Radio digital terestru va aparea curand. Chiar daca va antrea costuri suplimentare acesta oferă, în cele din urmă o tripla oportunitate a pentru ca réinformarea se poate realiza nu numai pentru vestile transmise la buletinului de stiri ci si pentru toate celelalte actiuni . Radioul digital este :
- oportunitatea extinderii acoperirii teritoriale a unui radio astfel incat poate ajunge sa fie ascultat de 80% din populaţie;
- posibilitatea ascultarii acestui radio in orice loc :masina, tren, metru datorita unui terminal portabil, de buzunar
-Posibilitatea unui ascultător de a opri si apoi a relua o emisiune.
Concluzii
Nu sunt naiv.
Nu cred în lozul mereu castigator
Cunosc tentativele de cenzura si represiune din Internet.
Ştiu de asemenea ca acest instrument minunat poate fi folosit de asemenea ca scuza pentru pasivitatea omului din spatele ecranului .
Si vad in acelasi timp cum cei puternici investesc in Internet asa cum investesc si in alte domenii avand avantajul abundentei financiare.
Cu toate acestea desi timp ce patruzeci de ani presiunea ideologiei dominante, ideologia papagalului n-a incetat sa se consolideze , Internetul poate răsturna datele problemei :
- in primul rând, pentru că este un instrument care preia "timpul disponibil al creierului" de la mass-media centrala .Este întotdeauna mai bine decât nimic!
- apoi, pentru că este o armă utilizata de la cel slab la cel puternic;
- in cele din urmă, pentru că este o armă în serviciul minorităţilor active, care sunt cele care fac istoria.
Eu sper deci, ca tabara libertaro-identitara sau comunitaro-conservatoare sa folosesca internetul prin intermediul tuturor generaţiilor
Nu ma pot opri sa nu fac o paralele între apariţia internetului în 1995 şi creşterea treptată a mişcărilor populiste din Europa: Suedia, Norvegia, Danemarca, Ţările de Jos, în Flandra, Elveţia, Austria, Italia şi chiar, mai recent, în Marea Britanie şi Irlanda.
Nu ma pot opri sa interpretez in maniera optimista rezultatele alegerilor recente din Austria. Populatia de 16/18 ani sunt cei care petrec mai puţin timp la televizor şi mai mult timp on-line . : ei au votat mai mult de 50% pentru cele două partide populiste, care întruchipează libertatea şi valorile tradiţionale din Austria . Nu strica o veste bună!
Jean-Yves Le Gallou http://www.polemia.com
Nu sunt naiv.
Nu cred în lozul mereu castigator
Cunosc tentativele de cenzura si represiune din Internet.
Ştiu de asemenea ca acest instrument minunat poate fi folosit de asemenea ca scuza pentru pasivitatea omului din spatele ecranului .
Si vad in acelasi timp cum cei puternici investesc in Internet asa cum investesc si in alte domenii avand avantajul abundentei financiare.
Cu toate acestea desi timp ce patruzeci de ani presiunea ideologiei dominante, ideologia papagalului n-a incetat sa se consolideze , Internetul poate răsturna datele problemei :
- in primul rând, pentru că este un instrument care preia "timpul disponibil al creierului" de la mass-media centrala .Este întotdeauna mai bine decât nimic!
- apoi, pentru că este o armă utilizata de la cel slab la cel puternic;
- in cele din urmă, pentru că este o armă în serviciul minorităţilor active, care sunt cele care fac istoria.
Eu sper deci, ca tabara libertaro-identitara sau comunitaro-conservatoare sa folosesca internetul prin intermediul tuturor generaţiilor
Nu ma pot opri sa nu fac o paralele între apariţia internetului în 1995 şi creşterea treptată a mişcărilor populiste din Europa: Suedia, Norvegia, Danemarca, Ţările de Jos, în Flandra, Elveţia, Austria, Italia şi chiar, mai recent, în Marea Britanie şi Irlanda.
Nu ma pot opri sa interpretez in maniera optimista rezultatele alegerilor recente din Austria. Populatia de 16/18 ani sunt cei care petrec mai puţin timp la televizor şi mai mult timp on-line . : ei au votat mai mult de 50% pentru cele două partide populiste, care întruchipează libertatea şi valorile tradiţionale din Austria . Nu strica o veste bună!
Jean-Yves Le Gallou http://www.polemia.com