google translate

joi, 11 iulie 2013

Viktor Orbán: "Vom lupta împotriva tuturor acelora care doresc să creeze un imperiu din Uniunea noastră !"

Prioritate de Dreapta



Discursul de deschidere al prim-ministrului Orbán, în Parlamentul European
 
2 iulie 2013

Raportul Tavares declarat ca fiind nedrept într-o dezbatere a Parlamentului European de la Strasbourg.

Stimate domnule președinte,

Distinse doamne, distinşi domni,

În primul rând, permiteți-mi să transmit reprezentanților Parlamentului European salutări din partea poporului ungar. Aș dori să profit de această ocazie pentru a-mi exprima aprecierea pentru președintele Comisiei Europene și să mulțumesc Comisiei pentru dialogul deschis și fructuos, care a ajutat până acum la rezolvarea problemelor în litigiu.

Nu am nici o iluzie privind rezultatul votului programat pentru mâine. Știu că deputații socialiști, liberali și verzi vor vota împotriva Ungariei și mai ştiu, de asemenea, că prietenii Ungariei vor fi alături de Ungaria. Știu că vorbele mele nu vor schimba acest fapt, dar, cu toate acestea, am venit aici, astăzi, să îmi arăt și să îmi exprim respectul meu pentru Parlamentul European și pentru reprezentanții săi aleși. Exprimându-mi respectul pentru dumneavoastră, doresc să îmi exprim prietenia pe care ungurii - alegătorii dumneavoastră - o simt pentru cetățenii europeni. Indiferent de decizia dumneavoastră, ungurii privesc popoarele Europei cu respect și cu prietenie.

Distinse doamne și distinşi domni,

Răspunsul elaborat de guvernul ungar la raportul care aduce jigniri grave la adresa Ungariei este prezentat acum Președintelui Parlamentului într-un memorandum. Acest raport este profund nedrept față de Ungaria și poporul ungar. Acesta aplică în mod deschis standarde duble, nu recunoaște, minimalizează și degradează eforturile uriașe prin care ungurii şi-au reînnoit țara. Și ungurii au făcut un efort imens şi au muncit din greu pentru a ieși din starea de faliment la care fusesem aduşi la începutul crizei financiare. Am parcurs un drum lung; economia Ungariei ar fi urmat să fie prima care să se prăbușească, chiar înainte de cea a Greciei. A fost doar ajutorul financiar de urgenţă al FMI și al Uniunii Europene cel care a ținut Ungaria în viață.

Distinse doamne și distinşi domni,

Există doar două țări, până în prezent, care au reușit să iasă din programul de asistență. Una dintre ele este Ungaria, care astăzi se finanțează integral de pe piețele financiare. Pot să vă spun că suntem genul de oameni care nu doresc să trăiască pe banii altor contribuabili. Suntem o țară care stă pe picioarele sale și îşi gestionează singură economia. Am redus datoriile suverane an de an. Procedura de deficit excesiv împotriva Ungariei tocmai a fost ridicată. Balanța comerțului exterior și balanța de plăți sunt puternic pozitive, economia este în creștere, șomajul este în scădere, numărul celor angajați este în creștere, puterea de cumpărare a salariilor și pensiilor este în creștere și, prin urmare, noi, ungurii, avem toate motivele să considerăm că ne-am facut temele.

Distinse doamne și distinşi domni europarlamentari,

Raportul prezentat constituie un pericol serios pentru Europa. Nu pentru Ungaria, pentru că Ungaria a mai avut ocazia să întâmpine turbulențele create de către Parlamentul European. Decizia dumneavoastră programată pentru ziua de mâine reprezintă un pericol real pentru viitorul Europei. Propunerea din raport este o încălcare gravă a tratatelor fondatoare. Acesta își propune să creeze o instituție unică, pe care tratatele nu o recunosc, și care ar aduce unul dintre statele membre ale Uniunii Europene sub control și tutelă. Nu ia în considerare competențele Parlamentului European, împărțirea sarcinilor între diferitele instituții ale Uniunii Europene, precum și echilibrul legal care prevalează între statele membre și Uniunea Europeană. Acesta definește în mod arbitrar criterii obligatorii, introduce noi proceduri și creează noi instituții, în contradicție cu tratatele fondatoare.

Doamnelor și domnilor,

Aceasta este o direcție periculoasă ! Am trăit soarta Europei Centrale. Știu cum este să nu deţii controlul asupra destinului tău, pentru că deciziile cu privire la viețile noastre erau luate într-o țară îndepărtată. Eu am trăit sentimentul de a fi un cetățean de categoria a doua. Am văzut cum este atunci când standardele duble sunt aplicate de sus împotriva noastră. Am suferit; am suferit zeci de ani abuzul de putere al celor mari și puternici. Da, noi, central-europenii, știm prea bine cum este atunci când independența și libertatea naţiunii noastre nu sunt respectate. M-am alăturat, de asemenea, disidenţilor anticomunişti, celor care luptau pentru libertate, pentru a pune capăt la toate acestea, pentru ca să nu mai trăim astfel de lucruri din nou, și astfel am venit astăzi aici pentru a declara că pe baza acestor experiențe trăite, noi, ungurii, nu vrem deloc o Europă în care țările de succes sunt pedepsite în loc de a fi remarcate ! Noi nu vrem o Europă în care o unitate care se manifestă sub forma unei majorităţi de două treimi este denunţată, în loc să fie respectată ! Noi nu vrem o Europă în care suntem plasaţi sub tutelă, în care libertatea noastră este limitată și nu îi este permis să se extindă. Noi nu vrem o Europă în care cei puternici fac abuz de puterea lor și în care o majoritate exercită abuziv această putere. Noi nu vrem o Europă în care sunt aplicate standarde duble și în care numai cei mici trebuie să-i respecte pe cei mari !

Doamnelor și domnilor,

În consecință, vom lupta împotriva tuturor celor care aplică standarde duble față de noi, împotriva tuturor celor care abuzează de putere și care ne tratează ca și cum am fi cetățeni de mâna a doua. Vom lupta împotriva tuturor acelora care doresc să creeze un imperiu din Uniunea noastră ! Suntem printre aceia - multe milioane de europeni - care doresc o Europă a națiunilor libere și nu o Europă a subordonării. Trăiască Uniunea Europeană a națiunilor libere!

Vă mulțumesc pentru atenție.

Cabinetul Primului-Ministru


http://orbanviktor.hu/in_english_article/prime_minister_orban_s_opening_speech_in_the_european_parliament

Traducerea articolului apărut la Free Poland Info, "Hungarian intellectuals' dramatic letter" ("Scrisoarea dramatică a intelectualilor din Ungaria").
Intelectualii polonezi se solidarizează printr-o scrisoare-apel cu intelectualii unguri, care au semnat scrisoarea intitulată "Către cetățenii Europei" și în care este demascată campania calomnioasă împotriva Ungariei, îndreptată mai ales contra guvernului Fidesz, condus de Viktor Orbán.