google translate

sâmbătă, 29 septembrie 2012

Ce a demonstrat de fapt Ponta

Via Prioritate de Dreapta




Liderul Partidului Social Democrat din România, Victor Ponta, a declarat sâmbătă, în cadrul unei dezbateri la congresul Partidului Socialiştilor Europeni (PES), că a vrut să demonstreze în România, prin măsurile luate, că austeritatea şi tăierile bugetare nu sunt singura cale de a avea dezvoltare şi creşterea nivelului de trai.


"Am încercat să demonstrez prin exemplul ţării mele că putem avea un program social la guvernare, să avem creştere economică şi să le explicăm oamenilor că mai există o alternativă la ceea ce germanii şi alţi conservatori susţin că este singura cale. Dacă reuşim să le dovedim oamenilor că mai este o cale, o cale mai rezonabilă, mai acceptabilă, ei o vor aprecia mai mult', a declarat Victor Ponta". 


AGERPRES


Deci, asta se spune acum. Să vedem ce s-a spus și s-a votat de către USL de vreun an încoace. 


Concluzia nu poate fi decât una - eurocartelul PDUSLMR are o singură politică, comandată de la Bruxel.



9 decembrie 2011: Ponta: "PSD e de acord cu precizarea deficitului în Constituţie, deşi Băsescu a angajat ţara iresponsabil"


"Constat din nou că suntem puşi în faţa unui fapt împlinit, acela de a accepta o decizie faţă de care nu au existat consultări în ţară şi dezbateri largi cu societatea civilă şi cu opoziţia. Spre deosebire de ţări precum Cehia, Ungaria sau Suedia, care au anunţat că sunt de acord cu propunerile doar după ce vor face consultări interne", a spus Ponta.
El a afirmat că, deşi nu Constituţia este de vină pentru datoriile create de guvernarea condusă de PDL în ultimii ani, este de acord cu introducerea în Constituţiei a obligaţiilor privind deficitul bugetar maximal de 3%.

Ponta a precizat că vede modificarea Constituţiei doar de către viitorul Parlament, legitimat de alegerile parlamentare.

"Aşa că situaţia este simplă: cu cât facem mai repede alegeri, cu atât mai repede modificăm Constituţia pentru a consfinţi aceste prevederi", a adăugat el.
14 februarie 2012: Opoziţia susţine semnarea tratatului fiscal european "numai dacă se face dezbatere publică"
Potrivit unui comunicat de presă al PSD transmis luni AGERPRES, dezbaterea are două paliere complementare: efectele de natură economică ale prevederilor din Tratat şi aspectele juridice şi constituţionale ale ratificării lui de către România. De asemenea, vor fi analizate abordările şi poziţionarea celorlalte state membre UE privind acest document.
19 februarie 2012: USL susține adoptarea regulilor din Tratatul de guvernanță fiscală
"Tot ce am cerut noi este dezbatere publică, iar acum cerem încetarea acestui ton agresiv  și nedrept la adresa opoziției. Dincolo de asta, majoritatea a spus deja că va susține Tratatul. [...] USL a afirmat clar că susține ca România să adopte regulile din Tratatul fiscal, dar cu o dezbatere amplă privind efectele unei astfel decizii. Ieri, PSD a organizat o dezbatere publică tocmai pe acest subiect, în timp ce puterea semna un protocol inutil. Ce încearcă PDL, de fapt, este să facă apel la USL să adoptăm acest Tratat cât mai netransparent posibil, ori noi refuzăm asta".
5 martie 2012: Ponta: "Greva USL continuă, excepţia va fi dezbaterea Tratatului de guvernanţă fiscală" 
Ponta a spus că protestul opoziţiei va continua până la satisfacerea celor patru condiţii cerute de USL.
El a menţionat că greva opoziţiei va fi oprită, prin excepţie, doar la dezbaterea şi votul în Parlament asupra proiectului de lege sau memorandumului prin care România ratifică Tratatul de guvernanţă fiscală adoptat în cadrul Uniunii Europene.
8 mai 2012: Tratatul privind stabilitatea şi guvernanţa în cadrul UE a fost adoptat în unanimitate de Cameră
Tratatul privind stabilitatea, coordonarea şi guvernanţa în cadrul UE a fost adoptat, marţi, în unanimitate de Cameră, cu 237 de voturi pentru.
Tratatul vizează întărirea disciplinei fiscale, având ca principale elemente poziţia bugetară, care trebuie să fie echilibrată sau în excedent. Această regulă se consideră a fi îndeplinită, dacă soldul structural anual respectă obiectivul bugetar pe termen mediu, cu o limită inferioară a deficitului structural de 0,5% din PIB la preţurile pieţei.

Deficitul structural poate avea o valoare mai mare decât cea specificată mai sus, până la maximum 1% din PIB, dacă nivelul datoriei publice este semnificativ sub 60%.

Regula bugetară se introduce prin dispoziţii naţionale, cu forţă juridică obligatorie şi caracter permanent, de preferinţă constituţionale.

Statele care fac obiectul unei proceduri de deficit excesiv instituie un program de parteneriat bugetar şi economic cu caracter obligatoriu.
3 septembrie 2012: Ponta: "Putem folosi opţiunea preşedintelui pentru MĂSURI DE AUSTERITATE în interesul României"
"Sunt un prim-ministru care împărtăşeşte în mod clar mai degrabă viziunea economică şi viziunea de viitor pentru Uniunea Europeană a noului preşedinte al Franţei, dar în acelaşi timp cred că putem să folosim în interesul României opţiunea preşedintelui ţării pentru măsuri de austeritate şi măsuri de disciplină bugetară. Putem să facem lucrurile acestea punându-le împreună în interesul României şi nu considerându-le ca fiind interese adverse sau ca lăsând loc unei singure soluţii".
17 septembrie 2012: La reuniunea ECOFIN (a miniștrilor de finanțe din UE) de la Nicosia, secretarul de stat Doltu (PnL) de la Ministerul Finanțelor Publice a venit cu un miorlăit drept mesaj al României. Spre deosebire de refuzurile categorice ale Suediei și Poloniei.
Secretarul de stat roman Claudiu Doltu a sustinut la reuniunea Consiliului ECOFIN, desfasurata la Nicosia, ca uniunea bancara europeana ar trebui sa ia in considerare drepturile si obligatiile tuturor tarilor din Uniunea Europeana fara discriminare intre bancile din tarile care nu sunt inca in zona euro si cele din tarile zonei euro. Argumentul principal al lui Doltu a fost acela ca un asemenea sistem de supraveghere va avea impact asupra tuturor tarilor membre ale Uniunii Europene.