Traducere a postarii de mai sus repezentand postarea de pe blogul Perceptive Politics - an entry BATR Portal to the Real World
Privatizarea serviciilor publice şi a funcţiilor reprezinta evoluţia si
transformarea constantă a puterii
corporative într-o formă politică, într-un partener integral, chiar şi
dominant al statului "- Sheldon S. Wolin
Lovit de o boală terminală,
declinul societăţii tradiţionale este
inevitabil. Timp de decenii, instituţiile politice care intretineau si ocroteau Republica bazate pe libertatea şi responsabilitatea individuala se
estompeaza din memorie. Apărătorii a
tot ceea ce a făcut din America un
exemplu stralucitor al libertatii umane sunt
atacati şi ridiculizati pentru ca
pastreaza un sistem de morală şi etică
bazat pe demnitatea fiecărui
individ.Cei mai multi considera ca vinovati de acest esec sunt politicienii care mijlocesc programele sociale pentru mase . Daca definitia unui politician ca fiind un ticalos demn de a fi condamnat este evidenta , sursa care sta la baza declinului ,cea care distruge de departe cultura provine din directii variate ....
Tendinţele catre despotism sunt vizibile pentru toata lumea. Cei mai multi prefera viziunea lor oarba , deoarece acceptand adevarul letal ar trebui sa aiba un raspuns proactiv . Ideea că un dictator unic va confisca puterea şi va stapani ca un tiran pare străină plebeilor . Cu toate acestea, ştirile de zi cu zi care curg dinspre mass-media corporativa , construite pe lipsa de raportare la realitate şi adevăr fundamental, ignoră, neagă şi inlocuiesc evenimentele zguduitoare de pe pamant cu povesti lipsite de sens .
Ca urmare, semnificaţia conceptului de totalitarism inversat, asa cum este definit de către Sheldon S. Wolin merită o examinare.
"Totul este mereu si mereu numai politica si , in mare masura aceasta este netemperata.
Certurile din partid sunt ocazional, afişate public astfel incat se poate observa ca se face politica in mod continuu , între diversele facţiuni ale partidului , ale grupurilor de interese, ale puterilor corporative aflate in competitie precum si intre concernele rivale din mass-media.Desigur, momentul culminant este cel al alegerilor naţionale , atunci când atenţia naţiunii este necesară pentru a face o alegere de personalităţi, mai degrabă decât o alegere intre mai multe alternative.
Ceea ce lipseste insa este determinarea politica de a găsi binele comun in hăţişul de minciuni bine finanţate, extrem de bine organizate, care au un singur-interes turbat : acela de a obtine favoruri guvernamentale ,copleşind reprezentatii guvernului şi ai administraţiei publice cu o mare de cash.
.
Urmariti interviul cu Sheldon Wolin You Tube pentru a auzi punctul sau de vedere
Pentru un studiu în profunzime a ideilor lui Wolin se poate citi ManagedDemocracy and the Specter of Inverted Totalitarianism
El pune următoarele întrebări:
1-"Are demosul un viitor in epoca globalizari, a reţelelor de comunicare instant şi a frontierelor libere ?
2- Mai este inca „demos”-ul o notiune compacta , un corp cu o " voinţă "şi o” identitate” care dureaza peste timpuri ?
3- Mai este demosul o notiune coerentă in epoca bloggerilor politici ?
4- Mai este timp pentru o politică autentica care sa reflecte caracterul pluralist al realităţii? ”
El defineşte democraţia astfel :
"Democraţia se refera la condiţiile care fac posibil ca oamenii obişnuiţi să-şi îmbunătăţească propria viata, devenind „ fiinţe politice” care-i pot determina pe cei de la putere să răspundă speranţele şi nevoile lor.
"Democraţia se refera la condiţiile care fac posibil ca oamenii obişnuiţi să-şi îmbunătăţească propria viata, devenind „ fiinţe politice” care-i pot determina pe cei de la putere să răspundă speranţele şi nevoile lor.
Ceea ce este în joc în
politicile democratice este ca oamenii
obisnuiti : femei şi bărbati sa poata recunoaşte că preocupările lor sunt cel
mai bine protejate şi cultivate sub un regim ale cărui acţiuni sunt guvernate
de principiile de egalitate in fata
legii , corectitudine , un regim în care
fiecare ia parte la viaţa politică , impartasind o viaţă comună in care fiecare isi gaseste forma specifica de
auto-împlinire.
Democraţia nu inseamna a face lucrurile
sa mearga mai repede ,ci inseamna gestionarea împreună a puterii care
afecteaza conditiile de viata imediat si
semnificativ atat pentru cei din
jur dar si pentru sine. "
Puterea de influenta a corporatiilor transnaţionale diminueaza orice noţiune idealistă că democraţia vine din
vocile oamenilor. Influenţa cea mai importanta
vine din mesajul propagandist al mass-mediei.
Economia corporatista dicteaza
parametrii dezbaterii publice. Magia înlocuieşte analiza profunda. Cheltuirea banilor induce inghitirea fara sens a unui consum toxic. Formarea „culturii populare” este menita nu doar să prosteasca publicul dar sa confere atat normalitate cat si acceptarea calitatii indoielnice a mondenitatii . Rolul guvernului este inlocuit cu o dieta de "drepturi de dependenţă" fata de acesta, bineinteles manufacturate , nenaturale..
In articolul Fugitive Democracy: Sheldon Wolin and contemplating the local se poate prelua urmatorul citat care oferă o imagine de ansamblu privind apatia politică ce determina pe cineva sa accepte o cultură nebuna , rupta de realitate.
"În cadrul politicii economice care se dezvolta in prezent , Wolin
discerne o miscare " anti-politică ", care coordonează impreuna corporatiile si statul
indreptandu-le catre o unitate de Supraputere ce se defineste ca
fiind " un sistem de crestere a puterii, care
nu accepta alte limite decat cele pe care alege să si le autoimpuna "(p. Xvi.)
Intrucat aceasta politica economica "postmodernă” tinde catre Superputere , cei aflati pe poziţii de
autoritate cer o noua forma de cetăţean
si anume : „ cetăţean al imperiului” . Sheldon Wolin aminteşte de presedintele american George W.
Bush care în timpul momentelor tensionate de după 11 septembrie 2001, ii
îndemna pe oameni să-si demonstreze
cetăţenia prin consum : "uniti-va
, cheltuiti si zburati cu avioniul "
(590).
Această preocupare pastorală a preşedintelui este o emblema a puterii
posmoderniste a politicilor economice care asimileaza "cultura civică" cu un
avion aplatizat ce apare din structurile dinamice ale suveranitatii
manipulate de Supraputerea lumii afacerilor.
Cel mai bun lucru pe care cetăţenii il pot face este sa-si dovedeasca propriul patriotism prin supunerea in fata autoritatii care stabileste puterile ,
fără un cuvânt de protest sau de opozitie (de aici vine incurajarea de a se "uni ").
Decat sa-si iroseasca timpul si
energia facandu-si griji cu privire la continua
schimbare a formeior comune de
viata , a retelelor care ne leaga de vecinii apropiati sau indepartati
–cetateanul post modern se confrunta cu
multiplele oferte disponibile pentru care trebuie sa decida la Starbucks-ul cel mai apropiat .Sunt o
multime de lucruri de facut : sa
derulezi ultimele oferte de pe ebay , in
timp ce asculti muzica de la iPod
asteptand sa descarci pe propriul iBook
ultimele melodii de la iTunes . Avand
atat de multe de facut, de ce sa ne mai facem griji cand reprezentatii nostri
sunt platiti sa gandeasca pentru noi ?
„Cetateanul imperiului” ,conform Superputerii- este un individ supus,
apolitic, liber-plutitor , cu miscari
coordonate de ritmul televiziunilor incepand cu
securitatea de acasa si terminand cu satisfactia perpetua la
cumparaturile din mall . Superputerea are nevoie de „cetateanul imperiului ”,
spune Wollin ,care accepta in mod
necesar relatia de teleghidare intre
interesele sale si ale celor care detin
puterea , carora le ureaza bun venit
pentru ca l-au eliberat de povara participarii obligatorii la deciziile
politice ce trebuie luate in privinta vietii comune si care, in acelasi timp
este un patriot patimas.
„Cetăţeanul imperiului ”este
cu adevărat nebun. Imperiul care înconjoară un participant neangajat în
cea mai noua escaladare de auto-impunere
a sclaviei, este rezultatul final al statului corporativ. Analistul ChrisHedges adaugă punctul său de vedere, în video Totalitarism
inversat: Brandul Obama şi statul
corporatist. Talentul lui Hedges privind descrierea statului corporatist cu toate ororile sale este bine cunoscut . Cu toate acestea , vocea sa clara nu se face auzită pe coridoarele puterii reale. Economia dicteaza cea mai potrivita piata pentru vanzare. Publicitatea este mesajul care este acceptat pentru a fi crezut . Iar limitele privind abilitatea cuiva de a gândi şi a acţiona raţional sunt controlate de totalitarismul inversat, care este de fapt creatia noastra.
Blamarea forţe externe pentru toate relele societatii este cel mai comod lucru.Atâta timp cât indivizii sunt pasivi si accepta situaţia de aservire si de inrobire , tiranii establishmentului cultural vor exploata intreaga turma la fiecare pas. Existenţa noastră unică este explicata prin rezistenţa la orice formă de tiranie care apare in drumul nostru. In ciuda acestui drept fundamental si natural , marea parte a cetatenilor cad pradă conceptiei fictive de aşteptări limitate.
Consecinţele îngrozitoare ale unei societăţi totalitare reprezinta responsabilitatea fiecarei persoane care refuză să conteste sistemul. Opunerea de rezistenta impotriva unei autoritati imorale este datoria noastra civică primordiala. Responsabilitatea noastră declarata este de a aboli statul corporatist si guvernanta globala care înrobeşte planeta.
Decuplarea progresistilor (de stanga) de contextul istoric al principiilor legilor naturale este miezul cauzei nereusitei oricarei coalitii antisistem .
Visele comune trebuie să devină convingeri practice. Atâta timp cât utopiştii refuză să accepte lecţiile si valabilitatea filosofiei conservatoare autentice, tactica „ Divide et Impera” a Noii Ordini Mondiale va continua.
Implozia economică a ultimilor ani este de necontestat. Consolidarea puterii continua deoarece oamenii obişnuiţi se supun autorităţii represive. Din păcate, indiferenţa faţă propriul” respect de sine ”este primul rezultat al acestei bolnave „culturi populare”. Abandonul civilizatiei occidentale este aproape complet, dar nu este definitiv. Totalitarismul este o crimă împotriva umanităţii. Depinde de fiecare sa-si indeplineasca datoria de nesupunere civica