Preluat de pe blogul Prioritate de dreapta
Cecil von Renthe-Fink: „Proiect pentru un memorandum referitor la intemeierea unei Uniuni Europene de State”, toamna 1943
Conlucrare economica
Nu exista nici un dubiu ca divizarea fortelor economice in Europa este o piedica serioasa pentru bunastare si progresul social. Daca indepartarea pericolului din interiorul Europei ar da un impuls puternic dezvoltarii economice in Europa, trebuie sa se tinda printr-o conlucrare planificata si orientata catre obiective sa se organizeze Europa in asa fel, incat sa se ajunga la o inflorire maxima economica realmente sanatoasa.
Mai intai vor fi necesare toate stradaniile tarilor europene pentru a repara distrugerile si daunele cauzate de razboi si sa se sustina una pe alta in trecerea de la economia de razboi la cea de pace. Nu poate fi vorba aici sa se limiteze drepturile statelor individuale in domeniul conducerii economiei nationale. Sarcina este mai mult de a se ajusta politica economica a statelor europene una fata de cealalta si prin intelegere sa se orienteze catre un tel comun.
Marele spatiu economic aparut fortat de catre blocada britanica trebuie construit in asa fel incat din acesta sa se asigure necesitatile vitale ale Europa in domeniul alimentatiei, imbracamintei si muncii. In acest scop trebuie sa se ridice toate fortele de munca si sursele de materii ale Europei la cea mai mare performanta posibila.
Economiile Europei ramase in urma trebuie dezvoltate prin eforturi comune speciale. Nivelul de viata al maselor largi din Europa, inainte de toate in ceea ce priveste imbracamintea, hrana si locuinta, trebuie ridicat sistematic, trebuie sa ne ingrijim de stabilitatea sociala in mod anticipat.
Conform principiilor deja confirmate, agricultura europeana este orientata prin conlucrare planificata a statelor europene si ii va garanta desfacerea produselor sale la preturi juste. De asemenea, prin conlucrare planificata industria, intreprinzatorii si muncitorii vor fi protejati de efectul distrugator al crizelor europene si internationale.
Trebuie sa ne asteptam ca Europa organizata corespunzator sa fie din nou cel mai bun client si cel mai harnic furnizor din intreaga lume. Pe baza posibilitatii garantate ca poate achizitiona materii prime in afara Europei si le va innobila pe teritoriul ei, Europa va oferi tarilor din exterior furnizoare de materii prime o desfacere sigura si preturi stabile.
Planificarile economice comune pe termen lung vor porni de la principiul munca in loc de capital ca indicator economic si social si vor fi conduse de principiul conform caruia spatiul comun trebuie sa serveasca vietii tuturor asociatilor in egala masura.
Pentru inviorarea schimbului reciproc de bunuri si pentru crearea unei mari piete europene se vor indeparta gradual barierele vamale existente si de alta natura dintre tarile individuale, avandu-se in vedere menajarea si asigurarea ramurilor economice vitale, in special ale zonelor economice mai mici si mentinerea standardului de viata in tarile cu nivel de viata mare.
Experienta ne invata ca mijloacele de transport actuale din Europa nu corespund cerintelor sporite. Reteaua europeana de transport cu trenul, autostrazi si linii aeriene va fi extinsa dupa o planificare comuna.
Schimburi spirituale, culturale si profesionale
In contradictie cu forma de unitate sumbra a tarilor anglo-saxone, prosperitatea unica, de care dispune Europa cea mica din punct de vedere al spatiului, se bazeaza pe diversitatea formelor sale de viata si individualitati spirituale ale popoarelor, a celor mici cat si a celor mari. Spatiul de viata european trebuie sa acorde tuturor asociatilor sai, care sunt pozitivi fata de si dornici de a face parte din Europa, de a conlucra la sarcinile comune europene loial si pozitiv, posibilitatea de a se dezvolta spiritual si a-si dezvolta caracterul propriu. Adancirea si extinderea schimburilor spirituale si culturale vor deschide pentru popoarele europene noi posibilitati pentru dezvoltarea talentelor si fortelor lor specifice. Intensificarea acestor schimburi, care nu trebuie sa duca la uniformizarea popoarelor europene, si trebuie sa dea aceeasi sansa popoarelor mari si mici, va indeplini aceasta cu constiinta bazelor culturale comune si va fi unul dintre cei mai puternici lianti pentru noua comunitate.
Conlucrare si in alte domenii
Si in alte domenii, cum ar fi sanatatea, chestiunile politienesti, judiciare etc. va exista o nevoie sporita de conlucrare europeana.
http://www.corectnews.com/politics/statele-unite-ale-europei-o-inventie-lui-hitler-xvi
Statele Unite ale Europei, o inventie a lui Hitler (XVII)
Cecil von Renthe-Fink: „Proiect pentru un memorandum referitor la intemeierea unei Uniuni Europene de State”, toamna 1943
Organizarea uniunii de state europene
Nu e posibil, sa se aduca relatiile statelor europene individuale intre ele si cu intregul la o forma conceptuala abstracta. Cu atat mai putin se pot imparti popoarele europene in puteri mari, state de marime medie si state mici. Acestea sunt marimi concrete, istorice, care trebuie evaluate conform colaborarii la constructia europeana si conform performantelor in razboiul de azi.
Nu ar fi potrivit scopului sa se creeze pentru colaborarea europeana o birocratie europeana supranationala. Nici sistemul de conferinte al uniunii popoarelor nu poate sa impulsioneze imitatia.
Din punct de vedere politic, sistemul de informare si consultatii a fost testat prin canale diplomatice normale. Convorbiri individuale intre sefii de state, sefii de guverne si ministerul de externe au completat acest sistem in mod eficient. Acolo unde a fost necesar, s-au convocat conferinte ad hoc. Astfel de metode corespund necesitatilor practice ale politicii mai mult decat o fac conferintele periodice convocate in prealabil.
S-ar putea concepe urmatoarea constitutie a uniunii de state:
Organul uniunii europene de state este congresul statelor. Acesta consista in adunarea reprezentantilor statelor membre. Se intruneste cel putin o data pe an. Hotararile congresului sunt luate cu unanimitate de voturi, in masura in care actul de federalizare nu prevede altceva. Congresul conduce treburile uniunii de state in masura in care acestea nu sunt transferate altor organe. Reprezentantii statelor membre acreditati la puterile principale formeaza impreuna cu ministrii de externe ale acestor puteri comisii permanente, care asigura conducerea in perioada dintre intrunirile congresului.
Din contra, conlucrarea economica, culturala si tehnica necesita organe permanente. (pentru impulsuri pentru crearea unor astfel de organe vezi pagina 15)
Propaganda dusmanoasa
Inamicii au incercat sa discrediteze ordinea vizata de Germania si aliatii sai in Europa prezentand masurile, pe care Germania a fost fortata sa le ia in vederea razboiului, ca Noua Ordine. Au facut ca si cum urmarile inevitabile ale acestui razboi ar fi starea normala daca Germania si aliatii sai ar obtine victoria. Au trecut sub tacere faptul ca ei condamna prin blocada foametei exact populatia Europei, aduc Europei o disperare fara margini prin atacurile lor aeriene si vor sa creeze prin asocierea lor cu bolsevismul posibilitatea fortelor distructive din Est de a intra in Europa, in vreme ce Germania preia apararea si aprovizionarea populatiei europene. Germania si aliatii ei, legati de Europa inseparabil, doresc sa castige toate popoarele Europei ca prieteni si colaboratori in reconstructia Europei si de asemenea si inamicii de pana acum, daca sunt gata pentru o colaborare loiala si sa intinda mana pentru a ne impaca. Atata vreme cat razboiul nu s-a terminat, necesitatile puternice ale razboiului impus Germaniei trebuie in prima faza sa dicteze atitudinea ei si a aliatilor ei.
Impulsuri pentru crearea organelor speciale pentru conlucrarea economica, culturala si tehnica
La nivel economic trebuie sa se formeze un organism economic european permanent care sa fie compus din toate statele membre. Acesta ar trebui sa se imparta in comisii pentru:
Comert, productie industriala si navigatie,
Finante si moneda
Chestiuni de munca si sociale,
Alimentatie, agricultura si domeniul forestier.
Sarcina organismului economic european si a comisiilor sale este pregatirea si desfasurarea conventiilor economice europene in vederea solutionarii sarcinilor economice comune, de ex. pentru abordarea problemelor economice europene avand in vedere rezistenta blocadei, reglementarea schimbului de marfuri conform principiului preferintei europene vizavi de tarile din afara Europei cu scopul ulterior al unei uniuni vamale si a unei piete europene libere, a unui cliring european central si relatii monetare in interiorul Europei cu telul mai indeparat al unei uniuni monetare, a unei reconcilieri a conditiilor de munca si a protectiei sociale in sensul unei evolutii, unor planuri de productie pe termen lung in domeniul industrial ca si in cel agricol si forestier.
Pe langa organismul economic european si conferintele sale specializate se intemeiaza birouri specializate europene pentru domeniile potrivite (Oficiul European pentru Munca, Institutul European de Agricultura etc.), care sunt legate numai de directivele generale date de Organismul Economic European sau conferintele sale, insa in rest sunt autonome. Sarcina lor este adunarea si inspectarea materialului specializat, urmarirea de noi idei, prelucrarea de avize, furnizarea de informatii, intocmirea de statistici etc.
In acelasi mod este configurata organizarea transportului marelui spatiu european. Insa este suficient in acest scop un organism european pentru transport cu comisii pentru domeniile specializate individuale (cai ferate, cai maritime, autostrazi, transport cu autovehicule, constructie de canale, transport aerian etc.). Si aici ar fi potrivita intemeierea de birouri specializate pentru domeniile individuale. Pentru conlucrarea culturala nu este necesara o organizare asa de extinsa ca in domeniile economic si de transport. Pentru schimbul de valori culturale si experientelor sunt suficiente oficiile specializate si institutele. Poate se iau in discutie si camerele precum Camera de Film Europeana, o Camera Europeana a Presei, care cuprind reprezentanti profesionali ai tarilor individuale. Conferintele de guvern sunt necesare numai in masura in care conventii europene specializate trebuie prelucrate, de ex. in domeniul drepturilor de autor, drepturilor de traducere etc.
Per ansamblu se va cladi pe sau se va porni de la organizatiile europene sau tentativele deja existente.
http://www.corectnews.com/politics/statele-unite-ale-europei-o-inventie-lui-hitler-xvii